دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • فرآیندهای گردش کار
  • آیین نامه ها و دستور العمل ها
  • رسانه های آموزشی
  • مراکز ارائه خدمات
  • خدمات الکترونیکی



دستورالعمل كشور ي " شروع تغذيه با شير مادردرساعت اول زندگي "
1000 روز طلایی؛ مهر مادر، شیر مادر
اندیکاسیون های توبکتومی



شیر مدرسه


دسترسی سریع کارکنان

بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی

دسترسی سریع به بیرون

بایگانی بخش معرفی اورژانس پیش بیمارستانی

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 1 | تعداد کل بازدید های مطالب: 452 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ -

معرفی اورژانس پیش بیمارستانی

یکی از مهمترین معیارهای توسعه جوامع، ارائه مراقبت های بهداشتی ودرمانی لازم به آحاد مردم است ازمهمترین ارکان مراقبتهای درمانی را مراقبتهای اورژانسی از نوع پیش بیمارستانی و بیمارستانی تشکیل می دهد. مراقبت های پیش بیمارستانی به آن دسته از خدماتی اطلاق می شود که از بالین بیمار شروع شده و به اورژانس بیمارستان ختم می شود ومراقبت های بیمارستانی نیز به آن دسته ازخدماتی گفته می شود که شبکه جامعی از پرسنل ، تجهیزات ومنابع را دارد و به منظور کمک رسانی وارائه مراقبتهای پزشکی اورژانس به جامعه تدوین شده است. اورژانس پیش بیمارستانی 115 شهرستان شهریار از دو واحد تشکیل شده است : مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115 پرسنل این مرکز شامل پزشک و کارشناسان پرستاری بصورت شبانه روزی پاسخگویی تلفن 115 می باشنداین مرکز علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره به تماس گیرندگان در صورت نیاز نسبت به اعزام آمبولانس در اسرع وقت و از نزدیک ترین پایگاه به محل حادثه اقدام می نماید  پایگاه فعال شهری و جاده ای   تکنسین های شاغل در پایگاه طبق دستور مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115 به محل حادثه اعزام می شوند و بعد از انجام معاینات دقیق بیمار با پزشک مستقر در مرکز 115 مشاوره انجام می دهند و طبق تشخیص پزشک، یکی از اقدامات درمانی از جمله درمان در محل یا اعزام بیمار به نزدیک ترین مرکز درمانی اقدام می نمایند.   در شهرستان شهریار 9 پایگاه فعال اورژانس پیش بیمارستانی 115 ،خدمات رسانی به شهروندان محترم را بعهده دارند که در شهریار دو پایگاه و در اندیشه فاز 2 و 3،وحیدیه، فردوسیه،صبا شهر ، سعید آباد و باغستان نیز یک پایگاه فعالیت دارد. :  اهداف و برنامه ها  توسعه کمی   گسترش عرصه خدمت رسانی از طریق توسعه و روزآمد نمودن داشته های سخت افزاری سامانه افزایش در تعداد پایگاه ها به تناسب جمعیت منطقه جذب امکانات و توان دیگر سازمان ها و نهادها در راستای اهداف سامانه وارتقای سطح مشارکت های بین بخشی ایجاد سامانه نظرسنجی از ارباب رجوع و خدمت گیرندگان بسترسازی فرهنگی و آشناسازی جامعه با ماهیت کاری سامانه گسترش امکانات و پوشش ارتباطی بی سیم و مخابراتی  توسعه کیفی   افزایش کیفیت خدمت رسانی از طریق توسعه آموزش و مهارت های کارکنان تدوین نظام کارآمد پایش و ارزشیابی عملکرد سامانه نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی سامانه نوسازی و بهسازی فیزیکی پایگاه های موجود افزایش  تعداد کارکنان دارای تحصیلات دانشگاهی با استفاده از تسهیلات