شبکه بهداشت و درمان شهریار
 

  • 1402/12/08 - 10:16
  • - تعداد بازدید: 119
  • - تعداد بازدید کنندگان: 113
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی مرکز ملی پاسخگویی به شکایات 190

324327.mp3 معرفی مرکز ملی پاسخگویی به شکایات 190

 

مرکز ملی پاسخگویی به شکایات 190

 

 

مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محلی برای پیگیری خواسته های مردم درباره مسائل بهداشتی و درمانی است.


مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 28 اسفند 1395 با هدف تکریم جامعه پزشکی و تضمین حقوق مردم آغاز به کار نمود. این مرکز، شبانه روزی و در تمام ایام هفته و تعطیالت، به صورت یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هرگونه سؤال، درخواست، شکایت، انتقاد، پیشنهاد، مشاوره و ارائه اطلاعات در رابطه با خدمات حوزه سلامت، ارائه خدمت می کند.

سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسقر بوده و  به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی  در سراسر کشور است.

 

این خط پاسخگویی تلفنی،  ۹ بخش مختلف دارد که به صورت ۲۴ ساعته و در مواردی تا ساعت ۱۲ شب پاسخگوست. بعد از تماس با شماره ۱۹۰ سامانه ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت پیامی برای راهنمایی فرد تماس گیرنده اعلام می‌شود که شماره‌های داخلی را معرفی می‌کند:

  • خط 1 دریافت پیشنهادها، انتقادات و شکایات از اورژانس 115 و آمبولانس خصوصی
  • خط ۲ دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و طب کار و ارائه مشاوره در خصوص بیماری کووید
  • خط 3  مشاوره دارویی، دریافت شکایت و یا اعلام مشکلات تامین دارو
  • خط 4 دریافت شکایات مربوط به پذیرش و یا رسیدگی به بیمار در مراکز بهداشتی درمانی
  • خط ۵  دریافت شکایات مربوط به بیش دریافت پزشکان و یا مراکز بهداشتی درمانی
  • ‌خط6  دریافت انتقادات پیشنهادات و شکایات از اجرای قانون جوانی جمعیت
  • خط ۷ دریافت انتقادات و پیشنهادات کادر درمان
  • خط ۸  طرح شکایت و پیشنهاد درباره وام بانک جهانی و
  • خط۹ دریافت انتقادات و پیشنهادات از عملکرد مسئولین دانشگاه ها
  • داخلی شماره ۲ این سامانه به مسائل بهداشتی مربوط است و پس از تماس با این بخش در صورت شکایت و پرسش درباره مسائل بهداشت محیط و حرفه‌ای عدد 1 و در صورت نیاز به مشاوره درباره کووید۱۹ عدد ۲ شماره گیری می‌شود.

همه مردم از سراسر کشور می توانند  تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی ،عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات از همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتل ها و مسافرخانه ها و بیمارستان ها ،مطب ها، آرایشگاه ها و مساجد و مدارس وپمپ بنزین ها ودانشگاه ها و خوابگاه ها  و  سایر اماکن عمومی را به این سامانه اطلاع دهند

علاوه بر آن در صورت مشاهده تخلفات حرفه ای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه ای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفه ای را به این سامانه اطلاع دهند.

علاوه بر این تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی و دوپینگی در استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه ها و هتل ها ، در صورت تماس با این مرکز پیگیری می شود.

 ازشهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درهمه ساعات شبانه روز به سامانه 190 اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری لازم بعمل آید.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار شبکه,آرشيو اخبار
  • کد خبر : 324327
:
مهدی منصوری
خبرنگار

مهدی منصوری

تصاویر

Template settings